تبلیغات
مجله اینترنتی [رادیکال دو] - جلوگیری از پیری مغز برای افراد خانه نشین
 
مجله اینترنتی [رادیکال دو]
کامپیوتر و اینترنت،علم و فناوری،فرهنگ و هنر،طنز و سرگرمی،دین و مذهب
                                                        
درباره وبلاگ

گالری عکس،عمومی و متفرقه،دانستنیها،نجوم،پزشکی،زمین،الکترونیک،ابتکارات،اختراعات،اخبار علمی،اخبار وبلاگ،زندگی نامه دانشمندان معروف،زندگی نامه شاعران و نویسندگان معروف،سخنان بزرگان،شعر،رمان،داستان کوتاه،ضرب المثل،جامعه و سیاست،اسلام،مسحیت،حدیث،پیامبران الهی،مقام معظم رهبری،ماه مبارک رمضان،امام خمینی،نماز،دفاع مقدس،قرآن،امام زمان،زندگی نامه چهارده معصوم،طنز،اس ام اس عاشقانه،اس ام اس های مناسبتی،عاشقانه،عشق،اس ام اس سرکاری و طنز،جوک و لطیفه،اخبار موبایل،ترفند موبایل،دیگر گوشی ها،سامسونگ،ال جی،سونی اریکسون،نوکیا،

مدیر وبلاگ : ارشمیدس
نویسندگان
نظرسنجی
نظر شما درباره ی وبلاگ رادیکال دو











آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

جلوگیری از پیری مغز برای افراد خانه نشین

یک پژوهشگر آمریکایی در بررسیهای خود نشان داد که پیاده روی 40 دقیقه ای سه بار در هفته می تواند فرایند پیری مغز را برای افراد خانه نشین به تاخیر بیندازد.

ادوارد مک آلی، استاد بهداشت عمومی، حرکات شناسی بدن و مدیر موسسه بکمن، در بررسیهای خود نشان داد که انجام حرکات فیزیکی ملایم مانند پیاده روی 40 دقیقه سه بار در هفته برای شادابی مغز بسیار مناسب است و می تواند اتصالات مغزی و کارایی شناختی را بهبود بخشیده و با پیری بافت مغزی مبارزه کند.

این محقق با بررسی 65 فرد بین 59 تا 80 سال به این نتایج دست یافت تمام این شرکت کنندگان خانه نشین بودند و در طول شش ماه قبل از تحقیق تنها دو بار در هفته به مدت 30 دقیقه فعالیت فیزیکی داشتند.

پس از تصویربرداری از مغز این افراد و انجام آزمایشات شناختی آنها مشخص شد که برخی از اتصال مدارات مغزی این افراد از هم گسسته شده است.

اما افراد سالمندتری که تمرینات فیزیکی بهتری داشتند فعالیت مغزی آنها در شرایط بهتری بود. این افراد همچنین می توانستند بهتر برنامه ریزی کنند و چندین کار را با هم انجام دهند.

در ادامه این تحقیقات، به مدت یکسال برای تمام این افراد یک سری تمرینات پیاده روی و ورزشهای کششی تجویز شد و در پایان سال آزمایشات شناختی بر روی این داوطلبان و تصویربرداری از مغز آنها انجام شد.

براساس گزارش آنسا، نتایج این تحقیقات نشان داد که اتصالات مغزی در سالمندانی که پیاده روی می کردند تاحد قابل ملاحظه ای افزایش یافت درحالیکه این افزایش در افرادی که حرکات کششی انجام می دادند مشاهده نشد.

به همین دلیل این پژوهشگر توصیه کرد که سالمندان با انجام پیاده رویهای روزانه و تمرینات فیزیکی ملایم می توانند به حفظ شادابی مغز خود کمک کنند.





نوع مطلب : پزشکی، اخبار علمی، 
برچسب ها : اخبار، علمی، پزشکی، پیاده روی، جلوگیری از پیری مغز، افراد خانه نشین، جلوگیری از پیری مغز برای افراد خانه نشین، پیری مغز را برای افراد خانه نشین، بهداشت عمومی، پیری بافت مغزی، خانه نش،