تبلیغات
مجله اینترنتی [رادیکال دو] - حذف وعده سحری سبب كاهش یادگیری، بی حوصلگی و خستگی می شود.
 
مجله اینترنتی [رادیکال دو]
کامپیوتر و اینترنت،علم و فناوری،فرهنگ و هنر،طنز و سرگرمی،دین و مذهب
                                                        
درباره وبلاگ

گالری عکس،عمومی و متفرقه،دانستنیها،نجوم،پزشکی،زمین،الکترونیک،ابتکارات،اختراعات،اخبار علمی،اخبار وبلاگ،زندگی نامه دانشمندان معروف،زندگی نامه شاعران و نویسندگان معروف،سخنان بزرگان،شعر،رمان،داستان کوتاه،ضرب المثل،جامعه و سیاست،اسلام،مسحیت،حدیث،پیامبران الهی،مقام معظم رهبری،ماه مبارک رمضان،امام خمینی،نماز،دفاع مقدس،قرآن،امام زمان،زندگی نامه چهارده معصوم،طنز،اس ام اس عاشقانه،اس ام اس های مناسبتی،عاشقانه،عشق،اس ام اس سرکاری و طنز،جوک و لطیفه،اخبار موبایل،ترفند موبایل،دیگر گوشی ها،سامسونگ،ال جی،سونی اریکسون،نوکیا،

مدیر وبلاگ : ارشمیدس
نویسندگان
نظرسنجی
نظر شما درباره ی وبلاگ رادیکال دو











آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ماه مبارك رمضان افراد را به كمتر غذا خوردن و كاهش دریافت كالری تشویق می كند كه نتیجه آن تعدیل متابولیكی در ذخیره انرژی و كاهش كلسترول بویژه كلسترول LDL، كاهش تری گلیسیرید در مقابل افزایش HDL كلسترول (كلسترول خوب) و در نهایت كاهش وزن، این تغییرات موجب پیشگیری از فشار خون، دیابت چاق می شود.


به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران، شیده فتاحی، اعظم دوست محمدیان از واحد آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی كشور به خانواده ها توصیه كردند: از خوردن چند نوع غذای متفاوت در هنگام افطار خودداری كنید و در ماه مبارك رمضان به افراد توصیه می شود كه به فعالیت سبك و متوسط ادامه دهند.

 

عجله در خوردن غذا و خوب نجویدن آن منجر به عدم هضم و جذب كافی غذا و ایجاد ناراحتی های گوارشی مانند نفخ، سنگینی و احساس پری می شود. اگر در ماه مبارك رمضان دچار یبوست هستید می توانید از خورشت های ملین مثل خورشت آلو و دیگر خورشت های سبزی دار استفاده كنید. خوردن انواع سبزیهای خام و پخته و میوه های خیسانده مانند آلو و انجیر به بهبود این وضعیت كمك می كند.
مصرف روغن زیتون به همراه سالاد نیز در پیشگیری از یبوست مؤثرست.
خوردن چای پررنگ و قهوه، كاكائو موجب پیدایش حالت یبوست می شود.

مصرف آب كافی برای رفع یبوست و دفع سموم و مواد زائد بدن و انجام واكنش های بیولوژیكی داخل بدن مفید است.

از مصرف غذاهای تند و پر ادویه كه موجب احساس تشنگی در طول روز می شود خودداری كنید.

مصرف مواد غذایی چون كله پاچه، سیرابی و شیردان بدلیل ایجاد احساس تشنگی در طول ماه رمضان باید محدود شود. بعضی از روزه داران بدون سحری (با حذف وعده سحری) روزه می گیرند كه این امر موجب می شود كه نیازهای تغذیه ای تامین نشده و در نتیجه كمبود بیش از حد انرژی و سوخت ناقص چربیها، تركیبات ستونی در بدن ایجاد می شوند كه منجر به ایجاد بوی بد دهان و سر درد و دردهای عضلانی می شوند.


حذف وعده سحری سبب پایین افتادن قند خون (هیپرگلیسمی) می شود كه منجر به كاهش یادگیری، بی حوصلگی و خستگی می شود.

 

بنابراین صرف سحری برای همه روزه داران به خصوص نوجوانان در حال رشد ضروری بوده و سحری باید شامل یك وعده غذای كامل برای هر فرد باشد، زیرا در طول روز بدن به پروتئین نیازمند است كه می توان با قرار دادن گوشت، برنج، حبوبات و سبزیجات در سحری پروتئین های مورد نیاز بدن را تامین كرد.

لازم است در وعده افطار و سحری به غذای نوجوانان توجه بیشتری كرد. نوجوانان كالری، پروتئین و مواد مغذی توصیه شده جیره معمولی روزانه (RDA) را حتما به طور كامل دریافت كنند تا نیازهای آنها برای رشد بهتر فراهم شود.

بطور كلی بیماران نباید روزه بگیرند بخصوص آنهایی كه نیاز به مصرف منظم دارو در طول روز دارند.

روزه داری برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود در حالی كه روزه گرفتن برای افراد دارای اضافه وزن و چاق مفیدست





نوع مطلب : ماه مبارک رمضان، 
برچسب ها : ماه رمضان، سحری، وعده سحری، حذف سحری، افطار، حذف وعده سحری سبب كاهش یادگیری، بی حوصلگی و خستگی می شود،