تبلیغات
مجله اینترنتی [رادیکال دو] - تغذیه در افطار
 
مجله اینترنتی [رادیکال دو]
کامپیوتر و اینترنت،علم و فناوری،فرهنگ و هنر،طنز و سرگرمی،دین و مذهب
                                                        
درباره وبلاگ

گالری عکس،عمومی و متفرقه،دانستنیها،نجوم،پزشکی،زمین،الکترونیک،ابتکارات،اختراعات،اخبار علمی،اخبار وبلاگ،زندگی نامه دانشمندان معروف،زندگی نامه شاعران و نویسندگان معروف،سخنان بزرگان،شعر،رمان،داستان کوتاه،ضرب المثل،جامعه و سیاست،اسلام،مسحیت،حدیث،پیامبران الهی،مقام معظم رهبری،ماه مبارک رمضان،امام خمینی،نماز،دفاع مقدس،قرآن،امام زمان،زندگی نامه چهارده معصوم،طنز،اس ام اس عاشقانه،اس ام اس های مناسبتی،عاشقانه،عشق،اس ام اس سرکاری و طنز،جوک و لطیفه،اخبار موبایل،ترفند موبایل،دیگر گوشی ها،سامسونگ،ال جی،سونی اریکسون،نوکیا،

مدیر وبلاگ : ارشمیدس
نویسندگان
نظرسنجی
نظر شما درباره ی وبلاگ رادیکال دو











آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
یکشنبه 31 مرداد 1389 :: نویسنده : ارشمیدس

 در هنگام افطار زیاد غذا نخورید

 از آنجایی كه در تهیه برخی زولبیا و بامیه‌ها تقلب صورت می‌گیرد و شیرینی ناسالمی است، به شهروندان توصیه می‌شود آن را از سفره‌های افطار خود حذف كنند.

 این شیرینی در روغن و با حرارت زیاد سرخ می‌شود كه خود این حرارت زیاد باعث تولید اسید‌های چرب اكسیده در داخل روغن می‌شود كه بسیار مضر و خطرناك است.

 متاسفانه شیرینی‌پزی‌ها و قنادی‌ها بعد از هر بار سرخ كردن روغن موجود در ظرف را تعویض نمی‌كنند و مصرف این نوع شیرینی را به خصوص برای كودكان و نوجوانان در سن رشد توصیه نمی‌شود.

در هنگام سحر از نوشیدن آشامیدنی‌های كافئین‌دار نظیر چای و قهوه خودداری كنید زیرا استفاده از آن‌ها آب بدن را دفع می‌كند و در صورت استفاده باید كمرنگ باشند.

 مصرف پروتئین‌هایی نظیر مرغ، ماهی، به همراه كربوهیدرات‌ها در هنگام سحر می‌تواند از یبوست جلوگیری كند، ضمن اینكه استفاده از غذاهای كنسروی و سوسیس و كالباس در این ماه توصیه نمی‌شود زیرا اگر غذا تازه تهیه شود مواد غذایی مورد نیاز بدن بهتر تامین می‌شود. قند خرما سریع جذب می‌شود زیرا از آنجایی كه در هنگام افطار قند خون فرد روزه‌دار پایین است خرما می‌تواند شروع مناسبی باشد.

متاسفانه افراد در هنگام افطار از انواع‌ غذاها و به میزان زیاد مصرف می‌كنند كه مصرف زیاد و یك دفعه مواد غذایی می‌تواند در ایجاد بیماری‌های گوارشی و سوء هاضمه در افراد نقش مؤثری داشته باشد.

 خوردن نان، پنیر و گردو به همراه یك غذای سبك نظیر سوپ می‌تواند كالری تحلیل رفته بدن روزه‌دار را جبران كند و بعد از گذشت حدود 2 ساعت استفاده از یك وعده غذایی به عنوان شام می‌تواند از فشار زیاد به معده جلوگیری كند.

 خوردن 3 تا 4 لیوان آب را از هنگام افطار تا سحر برای بدن بسیار مفید است.

 





نوع مطلب : ماه مبارک رمضان، 
برچسب ها :