تبلیغات
مجله اینترنتی [رادیکال دو] - رقابت گوگل و مایکروسافت
 
مجله اینترنتی [رادیکال دو]
کامپیوتر و اینترنت،علم و فناوری،فرهنگ و هنر،طنز و سرگرمی،دین و مذهب
                                                        
درباره وبلاگ

گالری عکس،عمومی و متفرقه،دانستنیها،نجوم،پزشکی،زمین،الکترونیک،ابتکارات،اختراعات،اخبار علمی،اخبار وبلاگ،زندگی نامه دانشمندان معروف،زندگی نامه شاعران و نویسندگان معروف،سخنان بزرگان،شعر،رمان،داستان کوتاه،ضرب المثل،جامعه و سیاست،اسلام،مسحیت،حدیث،پیامبران الهی،مقام معظم رهبری،ماه مبارک رمضان،امام خمینی،نماز،دفاع مقدس،قرآن،امام زمان،زندگی نامه چهارده معصوم،طنز،اس ام اس عاشقانه،اس ام اس های مناسبتی،عاشقانه،عشق،اس ام اس سرکاری و طنز،جوک و لطیفه،اخبار موبایل،ترفند موبایل،دیگر گوشی ها،سامسونگ،ال جی،سونی اریکسون،نوکیا،

مدیر وبلاگ : ارشمیدس
نویسندگان
نظرسنجی
نظر شما درباره ی وبلاگ رادیکال دو











آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
چهارشنبه 13 مرداد 1389 :: نویسنده : ارشمیدس

گوگل یکی از هوشمندترین و خلاق ترین شرکتهای جهان به شمار می رود اما زمانی که درباره فعالیت اصلی اش یعنی جستجوی آنلاین صحبت به میان می آید نام موتور جستجوی Bing شرکت مایکروسافت برایش آزار دهنده است.

Bing به شکلی شگفت آور در حال رشد و نوآوری بوده و باعث شده گوگل برای همیشه در فعالیت و جنبش باقی بماند تا در رقابت با Bing کم نیاورد.

برای مثال در حدود چند سال پیش مایکروسافت موتور جستجوی Bing را با طراحی مبتنی بر عکسهای رنگارنگ ارائه کرد. زمانی که ظاهر Bing به شهرت رسید گوگل نیز به موتور جستجوی خود بخشی را افزود تا کاربران بتوانند ظاهر موتور جستجویش را رنگارنگ کنند. گوگل حتی برای یک روز به تقلید از Bing تصویری را بر روی پس زمینه موتور جستجوی خود قرار داد که چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفت.

نارضایتی کاربران باعث شد گوگل به سرعت ظاهر موتور جستجوی مشهور خود را به حالت قبل بازگرداند، چنین تصمیم های پی در پی و کوتاه مدت می تواند نشانه این باشد که گوگل فشار وارد شده از جانب مایکروسافت را در رقابت بر سر موتورهای جستجو به خوبی احساس کرده است.

این تنها باری نبود که گوگل تحت تاثیر Bing قرار گرفت، در ماه اکتبر مایکروسافت از ترکیب پیامهای توئیتر با نتایج جستجوهای خود خبر داد و تنها یک ساعت بعد از آن گوگل نیز خبر از ترکیب توئیتر با نتایج جستجوهای آنلاین خود داد. این موتور جستجو به تازگی از ساختار و چیدمان مشابه نتایج جستجوی Bing بر روی صفحه نتایج جستجوهای خود نیز استفاده کرده است.

زمانی که Bing آغاز به کار کرد، تلاش داشت تا جستجوی آنلاین را از دیدی متفاوت با گوگل ببیند. به گفته متخصصان صنعت جستجو اینترنتی، مایکروسافت تلاش داشت برای تصمیم گیری به شیوه ای جدید به مردم کمک کند و این کار را با جدا سازی نتایج جستجو در دسته بندی های مختلف انجام داد. به این شکل به جای مشاهده لیستی از 10 لینک آبی رنگ، کاربران می توانستند برای هر یک از جستجو های خود روتیترهایی مجزا را مشاهده کنند.

برای مثال جستجوی عبارت "Friday Night Lights" نتایجی به این ترتیب در پی دارد: ابتدا اخبار، سپس نتایج کلی، فایلهای ویدیویی، دست اندرکاران فیلم و در نهایت فیلمنامه.

تنها یک سال پس از آغاز به کار Bing گوگل نیز تغییرات در ساختار و ظاهر موتور جستجوی خود را آغاز کرد. با این حال با وجود تمامی ایده های جدیدی که Bing برای کاربرانش در نظر می گیرد، شاهد نتایج چندان خوشایندی نیست. آخرین آمارها نشان می دهند 63 درصد از کاربران اینترنت در آمریکا از گوگل استفاده می کنند و سهم Bing از میان کاربران تنها 13 درصد است.

بر اساس گزارش Business Insider، با کمک چنین سهم بزرگی از جستجو، گوگل تجارت پرسودی را برای خود به راه انداخته است در حالی که مایکروسافت با هزینه کردن سرمایه خود بر روی Bing میلیاردها دلار را به صورت آنلاین از دست می دهد.

منبع:خربرگزاری مهر





نوع مطلب : اخبار کامپیوتر و اینترنت، شرکت های کامپیوتری، 
برچسب ها : گوگل، بینگ، مایکروسافت، موتور جستجوگر، اخبار، اینترنت،